Найчастіше при русі автомобіля можна почути сторонні звуки - шум, стукіт, скрегіт. Як правило, це є ознакою неполадок-якогось вузла або системи. Також не варто забувати про шуми, що видаються слабо закріпленими елементами інтер'єру. Під час експлуатації автомобіля необхідно постійно прислухатися до сторонніх звуків, щоб не запустити проблему і вчасно провести діагностику можливих несправностей.
Зазвичай джерелами сторонніх звуків є підвіска, рульове управління, гальмівна система, трансмісія і випускна система.
Звуки несправності підвіски
Найбільш складним вузлом для визначення «на слух» несправності є підвіска. Поговоримо про «слуховий» діагностиці підвіски на прикладі популярного сьогодні McPherson. Стук може сигналізувати про знос сайлент-блоків важелів, кульових опор або наконечників кермових тяг. Якщо мають місце дані несправності, вони порушують геометрію підвіски і впливають на стійкість і безпеку руху машини.
Часто причиною стукоту може бути знос стійок і втулок стабілізатора поперечної стійкості. Це теж погіршує керованість автомобіля.
Рідше може стукати амортизатор або його верхня опора. Зазвичай в парі з підвіскою даного типу встановлюють рейкове рульове управління. Воно також може видавати стук. Причина - знос втулок. Варто відзначити, що їздити з цим можна (і досить довго), але все ж краще несправність усунути.
Якщо на машині коштує черв'ячний рульовий механізм, в ньому джерелом стуку можуть бути підшипники маятникового важеля і валів сошки. Але в даному випадку це призводить до зростання люфта в рульовому механізмі, а це більш небезпечно ніж з рейкою.
Якщо підвіска автомобіля багатоважільна, вона відповідно має багато сайлент-блоків, які при зносі видають сторонні звуки. Також можуть шуміти кульові опори.
Майже раритетні, торсіонні підвіски «звучать» несправними підшипниками тріснув. По звуку це схоже на шум від зношених сайлент-блоків. Задня підвіска своїм «звучанням» нічим не відрізняється від передка. Там також можуть стукати сайлент-блоки, амортизатори або їх втулки. Також іноді зустрічається стук внаслідок зносу втулки задньої балки.
Звуки несправності гальм
В даному випадку шумами може докучати механізм регулювання ручника, встановлений в задніх гальмівних механізмах. Це вказує на необхідність заміни колодок або, як мінімум, їх регулювання.
Іноді буває, що сторонні звуки видають колодки або супорти дискових механізмів. Це ознака виникла рухливості колодок внаслідок ослаблення їх пружин.
Також «звучати» може відірвана накладка гальмівної колодки. Щоб виявити цю несправність, радимо проїхати через яму гаража з трохи загальмованими колесами. Накладка, притиснута до диску не буде шуміти.
Відзначимо, що деякі підозрілі звуки можуть виникати тільки в особливих умовах руху:
- Зношені втулки штока амортизатора можуть стукати тільки при початку руху або повороті в одну зі сторін, а в інших умовах цілком нормально працювати.
- Тільки при їзді по нерівностях в повороті можуть шуміти кульові опори. Зазначимо, що верхні кульові опори найчастіше шумлять на невеликих ямах, а нижні - на великих.
- При спуску, якщо по дорозі трапляються ями, можуть нагадати про себе передні пружини. Їх витки торкаються один до одного і видають характерний звук.
- У передньопривідних автомобілів зовнішній ШРУС шумить при повернених колесах, а внутрішній - на прямій.
- На початку руху задньопривідні автомобілі можуть «хрустіти» кульковими і карданними шарнірами трансмісійних валів, а також глухо ударяти несправними подушками мотора і коробки передач. Втім, останнє характерно для всіх машин.
Наостанок зазначимо, якщо ви вирішили виявити причину стороннього шуму в автомобілі, необхідно прибрати з бардачка, поличок, багажника і інших місць всі речі, які можуть гриміти. Це в першу чергу стосується не упакованих в ящик інструментів, компакт-дисків, вогнегасників, балончиків та інших господарських дрібниць. Зауважимо, що не обов'язково прибирати всі речі з машини, можна застелити багажник і бардачок м'яким товстим матеріалом (поролоном або пористої гумою), щоб виключити шум їх вмісту.
Найчастіше сторонніми звуками несправностей грішать старі автомобілі, ресурс яких значно вироблений. І все-таки не варто повністю покладатися на власний слух. «Діагноз» обов'язково необхідно підтвердити, заїхавши на СТО.
Комментариев нет:
Отправить комментарий